painted nails & instant coffee, cigarettes.

det är hemtenta-tider igen så mina ord går återigen till att fylla ut ett word-dokument. det är ett sådant sakta arbete. ett konstant byggande av diskberg. flera varv runt omkring köksbordet in i mitt rum luktar på ett doftljus (det luktar fortfarande vanilj efter fjärde gången) går tillbaka till köksbordet sätter mig ner skriver några meningar ställer mig upp går ett varv pratar med mig själv läser högt sätter mig i soffan läser i en av böckerna jag lagt på soffbordet går till köksbordet läser i en bok jag lagt där.

exakt så håller jag på. nu reste jag på mig gick in i mitt rum tog upp locktången som ramlat ner på golvet sedan jag använde den i lördags & som jag inte har orkat plocka upp sedan dess på grund av bakfylla på grund av bakisångest på grund av att jag prioriterat att ventilera lördagsnatten & skratta åt den.

det är ett sakta arbete att skriva. ett konstant byggande av klädhögar i mitt rum.

Kommentarer
Postat av: Ralf

I feel you! Hade inlämning av hemtenta i söndags och nu sitter jag med nästa examinerande uppgift som ska in nästa vecka... Jag har en förmåga att skriva statusar på facebook som jag sen inser att "Nä, det här är INTE intressant!" och så raderar jag dem innan jag hinner uppdatera. (Vilket är tur, annars hade jag lätt varit en sån där som folk blockerar för att de inte orkar läsa min skit...) Hang in there, lycka till med hemtentan!

2015-02-19 @ 19:23:23
URL: http://ozzilda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0