50 saker en kan berätta på en fredag.

1. När jag skriver det här sitter jag i en lägenhet i Växjö. 2. När ni läser det här är jag på andra sidan jordklotet. 3. Det känns spännande. 4. & jävligt läskigt. 5. & så jävla stört om en tänker på det för mycket. 6. jag försöker att inte tänka för mycket. 7. när jag var yngre fick jag höra av en kurator att andra människor tänkte 2 steg framåt. 8. & att jag tänkte 5. 9. i praktiken lät det ungefär "om jag gör så då kommer han att göra så & då kommer hon att kanske bli arg på mig & om hon blir arg på mig då kommer hon snacka skit om mig & då kanske alla vänder sig emot mig & jag blir ensam." 10. mina tankar förstörde mycket av mitt tonårsliv. 11. jag vägrar låta dem förstöra mera liv. 12. idag slog det mig att det kommer att bli vår igen. 13. det känns långt borta. 14. i vår ska jag engagera mig i campuslivet. 15. det betyder egentligen att jag ska vara ute & slira oftare. 16. gärna i min vinröda overall. 17. i sommar planerar jag att läsa Brott & Straff. 18. & Anna Karenina. 19. & Egenmäktigt förfarande. 20. Jag ska på Emmaboda festivalen. 21. min första festival var Hultsfred 2009. 22. när jag kom hem därifrån satt jag på pallen i hallen & stirrade i 20 minuter. 23. jag var så sliten. 24. En gång i livet ska jag åka på Roskilde. 25. Min pappa säger att han ska med. 
 
 
26. just nu känns livet lite för bra för att vara sant. 27. som den där låten med Per Gessle. 28. vara sant för bra för att vara sant för bra för att hända i verkligheten för en sån som jag. 29. Per Gessles värsta låt är utan tvekan tycker om när du tar på mig. 30.Alltså - jag tycker om dina bröst i morgonljuset. 31. Jag minns fortfarande när den kom på radion & man ville kräkas. 32. Jag kräks ofta på bakfyllan. 33. Det är rätt jobbigt. 34. Häromdagen var jag så bakis att jag stod i 10 minuter & spolade kallvatten i mitt ansikte. 34. om jag ska engagera mig i campuslivet i vår kommer jag nog få stå så ofta. 35.Pepp! 36. Jag saknar att bakishänga med Johan. 37. jag gillar överlag att bakishänga. 38. & kaffehänga. 39. & plugghänga. 40. jag tycker om att hänga med folk helt enkelt. 41. I Australien planerar jag att bli iallafall lite brun. 42. & inte bli uppäten av en haj. 43. & försöka fuska mig igenom vinterdepressionen. 44. om det funkar ska jag förevigt fuska mig genom den. 45. jag längtar till att få gå i ballerinaskor. 46. jag brukar börja gå i dem i mars. 47. & sluta i november. 48. när ni läser det här är januari snart slut. 49. då fyller jag snart år. 50. då är jag snart tillbaka i vintern igen.

Kommentarer
Postat av: Ralf

Fattar du att du har världens präktigaste boklista? :D Inget dåligt i det alltså, jag insåg att även vanliga, sköna, opretentiösa människor som jag gillar också kan ha såna boklistor, och det var en bra insikt. Då kan jag minska lite på mina fördomar kanske ;)

2015-01-30 @ 17:18:48
URL: http://ozzilda.blogg.se
Postat av: Krilleboi

Asså, älskar dina inlägg som är typ sådär upplistade fast ändå sammanhängande. Hoppas du har det fint!

2015-02-02 @ 11:24:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0