det är lämnat sen länge men nått dröjer kvar, gör nånting bra av den tid som du har, stäm upp i kören som hörs varje söndagsmorgon.

för värkande huvud, rökiga fingrar & gårdagens mascara. så heter min söndagslista. idag är exakt en sådan söndag. jag kan inte förklara min huvudvärk men tabletten hjälpte inte emot den. inte heller kaffekoppen. eller duschen. jag har diskat bort mitt diskberg hela dagen. tagit lite i taget sen måste jag sjunka ner i soffan en stund. en dikt åt gången. jag orkar liksom inte. det är en sådan söndag. jag ser kläderna jag borde plocka upp från mitt golv. jag vet texterna jag borde läsa. jag borde gått till biblioteket & satt mig i några timmar. jag orkade inte. jag såg snöflingorna falla utanför fönstret. sedan blev det mörkt. jag sitter i soffan i träningstights utan bh i min fulaste gråa stickade tröja. det är en sådan söndag då tiden går fort fast man själv går långsamt.

jag diskar lite till & hänger in några kläder i garderoben. en söndag 11.1.15.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0