Men det gör ingenting om du vilar, glöm aldrig den du en gång var.

Det har varit riktigt bra dagar de dagar som nu ligger bakom mig. göteborg tog emot mig med solsken & som misstänkt var det precis vad jag behövde. några dagar som gav färg till den bleka huden, några glas vin att släcka törsten med, några samtal som fortsätter långt in på natten, några skratt som gjort magen varm. nu är jag tillbaka i hemstaden & känner precis som jag gjorde som liten när ens vän hade gått hem. vad ska jag göra med min tid?

jag vet ju. jag vet flera saker men de duger inte åt mitt hjärta som just nu bankar rastlöst i mitt bröst. precis som det gjorde när jag var barn. exakt likadant. det kan behövas lite kaffe, ord som ska ut ur fingrarna, några dagar fyllda av lugn. men det är ok. det får ta sin tid. vi kan vara tillsammans min hemstad & jag. det kan kallas vapenvila. vi bör kanske tacka göteborg för det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0