ring om du vill, hälsa dem jag känner & håll blicken kvar i skyn, det är så många så många som vill ta en ner på jorden & vintern kan bli lång ändå här i den fjällhöga norden.

ibland kommer dagar som ger en exakt det man behöver. som gör att man förstår att det var ju det här jag längtat efter. några goda drinkar för hjärtat. kaffe att hälla på det. en omvänd ordning som fungerar minst lika bra. kvällar som går över i nätter & Lisa formulerar den exakta beskrivningen när hon konstaterar kompisar känns inte det här verkligen som back in the days? för det gör det när jag sakta vrider om nyckeln i låset någon timme efter midnatt, smyger in i mitt gamla flickrum & skjuter igen dörren. ena gången har jag tagit nattbussen hem. den andra har jag parkerat den gröna bilen på plats nr 16. precis som back in the days somnar jag utmattad efter att ha skrattat mig till tårar. så som back in the days innan livet kom emellan. innan vi la flera mil mellan oss & den här staden.

så kom söndagen. mamma tog ett tåg till växjö imorse, pappa gav sig ut på en golfrunda & jag får några timmar av att bara vara jag. Lisa tog en buss tillbaka till sitt göteborg. om en vecka på dagen kommer jag återvända till mitt växjö för en stund. & även om livet blev bättre känns det bra i hjärtat att man kan komma hit. till människor som vet exakt hur det var. back in the days.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0