50 saker en kan berätta på en tisdag.

1. Jag anser att dagsfyllor är underskattade. 2. & bostongurka. 3. & snapsvisor. 4. & hur det luktar ute om våren när det slutat regna & himlen klarnar. 5. Jag anser att köpcentrum är överskattade. 6. & melodifestivalen. 7. & att gå på bio. 8. & housemusik på krogen. 9. Jag skulle välja fest framför myskväll. 10. natt framför morgon. 11. ändå tycker jag att den finaste stunden på dygnet är när natten börjar gå mot morgon igen. 12. när fåglarna börjar kvittra. 13. & luften är fuktig. 14. då infinner sig känslan av att alla tror man sover fast man är vaken & ingen i hela världen vet var man befinner sig. 15. en midsommaraftonsnatt cyklade jag hem med precis den känslan. 16. från linköpings centrum hem till vidingsjö. 17. snart är det midsommar igen. 18. snart är det sommar. 19. då ska jag lyssna på min sommar-spellista. 20. den heter till varma nätter när man cyklar hem kl 5. 21. jag tycker om att döpa mina spellistor till väldigt långa meningar. 22. det kan vara skrivaren i mig som påverkar. 23. jag föredrar att dricka mitt té med mjölk i. 24. samma med mitt kaffe. 25. jag tycker väldigt mycket om mjölk.
 
 
26. matilda & ida påstår att de aldrig träffat en vuxen människa som dricker så mycket mjölk som jag gör. 27. jag måste verkligen köpa en ny bikini i år. 28. det har jag behövt göra i flera somrar nu. 29. helst av allt skulle jag vilja hitta en svart baddräkt. 30. det har jag också letat efter länge. 31. den här veckan ska jag flytta. 32. & opponera. 33. & träffa mina föräldrar igen. 34. jag längtar efter lite lugn & ro. 35. & att få bo in mig. 36. nu kom sen en tid tillbaka med melissa i mitt huvud. 37. jag har ändrat i mitt rum, köpt nya möbler & samlat damm på min gitarr för allting jag skriver blir ändå för kort & allt som är bra med mig har jag förmågan att glömma bort. 38. jag längtar också efter att dricka té på uteplatsen hemma med mamma. 39. & att få umgås med mina vänner som jag inte sett på så länge nu. 40. jag skulle vilja bli blond igen. 41. jag håller på att lära mig balladen om theobald thor utantill. 42. & min morfars favoritsnapsvisa. 43. den heter långt ner i småland. 44. ryktet har börjat gå nu om att jag kan väldigt många snapsvisor utantill. 45. målet är att lära mig flera. 46. det slog mig att jag inte druckit en enda islatte i år ännu. 47. vilken skandal! 48. det brukar vara mitt ultimata sommartecken. 49. Stina har lovat att vi ska fika så in i den när jag är tillbaka i Linköping. 50. jag längtar redan till den islatten med vanilj i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0