Då kan man andas igen & ägna timmar åt att bejaka glädjen eller begrunda sorgen.

campus har aldrig varit så tyst som det är ikväll. parkeringarna har aldrig ekat så tomma. de flesta fönster i husen är mörka. studenterna har åkt härifrån. vissa av dem kommer aldrig att återvända. andra har bara lämnat för att göra sommaren någon annanstans. i andra städer. på andra platser. jag har längtat till den här stunden. att få vara själv med min nya lägenhet. det är fantastiskt att få leva livet & fylla magen med bubbel. promenera till statoil mitt i natten. sjunga med i sånger tillsammans med vännerna man värderar så högt & få ha sina föräldrar på besök. äta bakis-pizza & älta gårdagens historier.

men nu är bubblet uppdrucket & föräldrarna har åkt tillbaka till hemstaden. bakfyllan försvinner sakta från kroppen & vännerna har gått hem till sitt. jag läser några sidor i hundra år av ensamhet. imorgon börjar min sommarkurs. imorgon ska jag komplettera det sista på min b-uppsats. men tills dess ska jag bara vara. bara jag. tillsammans med mig själv. & min söndag-spellista.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0