jag var din sundbyberg, jag var din soldat, så ung & så lojal.

jag har en biljett i min mobiltelefon. jag har packat mina väskor fulla till bristningsgräns. jag har städat min lägenhet. jag har tvättat mina lakan. jag har diskat mina koppar. idag sätter jag mig på ett tåg. jag lämnar min bubbla. min redan sönderälskade 22 kvadratare. linköping jag kommer hem. kanske har ni tröttnat på mina ständiga resor. det är ju samma procedur varenda gång. men jag måste sätta avtryck här. jag vill minnas hur det var. hur det kändes. hur det är.

min hemstad jag kommer nu. vidingsjö jag är snart där. jag åker på rälsen med åkrarna & sjöarna utanför tågfönstret. lämnar växjö byter i alvesta. nässjö. mjölby. linköping. min hemstad. jag kommer som jag är. så som jag alltid varit. med känslor istället för hud. linköping var snäll mot mig nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0