här bor nu allt det jag minns & bevarat, dagar jag levt & de vänner jag saknat, nätter då ljuset aldrig tog slut & minnet av dig då är det minnet som består.

vi flyttar nu. pussy palace är tömt. snart kommer ett par att flytta in i dessa två rum med kombinerat kök & vardagsrum. de kommer att ha en balkong med utsikt över skog & parkering & troligtvis kommer de inte att stå & tjuvkika på människor som går förbi nedanför fönstren. som jag älskar den här lägenheten. som jag älskar den kvinna jag har delat den med.



 
det här är en kärleksförklaring till en lägenhet som förtjänar det. pussy palace har innehållit allt. den har varit med om så mycket. att det ens kunde vara möjligt att spränga in så mycket liv på dessa kvadratmeter. vi har klätt den i spindelväv. hängt upp ballonger & serpentiner i taket. fyllt den med människor. här har det stått två namn på dörren fast vi nästan alltid varit tre. här har vi skrattat tills tårarna lagt mascaran under ögonen & här har vi gråtit tills det inte funnits några tårar kvar. här har människor erkänt saker de burit på. här har livet förändrats & aldrig kunnat bli detsamma igen.

 
vid detta bord har det skrivits hundratals ord. i detta kök har jag kokat pasta alldeles för många gånger. här har det välts krukor & tv-apparater. i dessa soffor har vi lärt oss dricka whisky & legat bakis-svettiga. här har vi diskuterat politik. här har det återberättats historier från vindränkta nätter. här har det shottats tequila & spillts rödvin på mattan. här har Orup varit husguden & GES spelats i högtalarna. här har människor hånglat. här har vi rövat. här har vi sannerligen levt.



älskade lägenhet. tack för ett av de finaste åren i mitt liv. för att du gjorde starten av mitt campusliv till den bästa typen av början. vi ska bära din själ med stolthet inom oss.
pussy palace represent.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0