'Cause you had your turn & now you gonna learn what it really feels like to miss me.

jag letar upp sandra beijers krönika nummer 22 för att återigen få se det där stycket jag printscreenade för 3 år sedan som jag läste tills jag kunde det utantill. jag var så jävla ledsen då. jag är inte ledsen nu men jag vill påminna mig om vad som betyder någonting. vi måste sluta lyssna på föräldrar på vänner på människor som påstår att livet börjar när någon vill vara i din säng mer än enstaka nätter. de tror att de dikterar reglerna så som han tror att han är den som avgör vad som händer mellan oss. det gör de inte. det gör han inte.

kärlek är bland det mest storslagna som finns. därför får jag tårar i ögonen när hon ringer för att berätta nyheten om dem. därför ler jag när Lisa & jag pratar om hur slumpen satte vår husvagn precis vid deras på en festival. men jag vägrar förminska mig & mitt liv för att ingen håller min hand & det är slutfrågat om när en ska hoppa upp & sätta sig exklusivt i en karls knä.

vad som betyder någonting är när ens telefon inte kan sluta plinga av alla meddelanden. när hon ringer mig trots att hon är stressad på sin 45 minuters rast för att hon vet att jag behöver prata. när de skriver his loss är du ok? & high five with a chair in his fucking face säger jag! det är människorna som frågar när en ska komma hem för att de saknar en. det är föräldrarna som ringer för att tala om hur stolta det är över sin enda dotter. vad som betyder någonting är att avsluta sitt första universitetsår med ett VG på sin B-uppsats. det är att ha människor omkring sig som inte backar när det blir jobbigt.

mitt liv är värt att leva. det här är året jag slutar lyssna på de som påstår annat. jag tänker lyssna på det här. i got beauty i got class i got style & i got ass & you don't even care to care. i got beauty i got heart keep my head in them books i'm sharp but you don't care to know i'm smart. There's nothing not to love about me i'm lovely, there's nothing not to need about me. Maybe you're just not the one or maybe you're just plain dumb.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Amen sistah! /M

2015-06-16 @ 15:10:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0