50 saker en kan berätta på en lördag.

1. Jag drömmer om att hyra en stuga ute i ingenstans. 2. eller en liten lägenhet i en italiensk by. 3. & skriva. 4. endast bara bara bara det. 5. Jag förstår inte människor som tycker om frukostar. 6. Jag är glad om jag får ner min skogaholmslimpa med ost & en kopp té utan att kräkas. 7. Om jag är själv äter jag aldrig mat vid köksbordet. 8. Under mitt år på Gotland åt jag mat 3 gånger vid mitt köksbord. 9. Lax & ris med romsås tycker jag är gott. 10. & pasta med ost. 11. i högstadiet & gymnasiet brukade jag ofta äta det när jag kom hem från skolan. 12. & titta på tv. 13. nu tittar jag sällan på tv. 14. jag vet pinsamt lite om vad som händer i världen. 15. Snart är det påsk. 16. Det är min favorithögtid. 17. Mest för att jag får säga att det är pårre. 18. & att folk dricker pårremurre. 19. & man får äta pårregorre. 20. Pårremurre betyder påskmust. 21. & pårregorre påskgodis. 22. jag tycker inte om must. 23. men jag tycker om godis. 24. när alla andra dricker must brukar jag dricka cola. 25. jag kan inte greppa att det redan är mitten av mars.
 

26. det kanske går att fuska sig igenom vintern trots allt. 27. jag har börjat gå barfota i ballerinorna nu. 28. Ida sa att det var ok. 29. mina senaste googlingar är soffbord. 30. & sittpuffar. 31. & litteraturvetenskap genus. 32. Jag skulle aldrig visa mina senaste sökningar på facebook för någon. 33. jag är en riktig snokare. 34. Don't underestimate my ability to find shit out. 35. det gör att jag vet väldigt mycket om människor som inte har en aning om det. 36. ibland vet det nog inte ens vem jag är. 37. när jag & Lisa var yngre brukade vi mötas i lekparken & skvallra om saker. 38. vår vän Johanna tyckte vi var töntiga. 39. Vi visste i hemlighet att hon var lika nyfiken som vi. 40. jag är glad över min skatteåterbäring. 41. den kommer nog gå till soffbord. 42. & sittpuffar. 43. & roséboxar om man ska gå efter min & Marinas planering. 44. idag är det lördag. 45. idag ska jag troligtvis dricka ur min rosébox som står i köket. 46. nästa vecka är hemtenta-vecka. 47. det innebär vankande i lägenheten. 48. & kaffedrickande. 49. & mycket tid spenderandes på biblioteket. 50. där kan man iallafall spana på folk samtidigt.

Kommentarer
Postat av: Ralf

Pårremurre! hahahahaha :D

2015-03-21 @ 17:06:36
URL: http://ozzilda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0