ännu en dag, vi levde & älska i vår lilla stad.

nu har jag skickat in min b-uppsats med 2 timmar & 7 minuter kvar till deadline. marina & jag har haft en sms-konversation i en timme nu om hur sjukt det känns. det är som att det var igår jag svängde in med den gröna bilen på parkeringen här nedanför. söndergråten, snorig & med noll aning om vad som väntade mig. nu går jag på möte inför nollningen & sista veckan i augusti är det jag som ska vara fadder i en vinröd overall som har påklistrade märken & mitt namn på höger ben.

vi sammanfattar vad vi lärt oss det här året. som vilka pojkar man ska hålla sig borta från i vår förening. att man inte ska låta killar som heter Tim ragga på en. att man tror att man vill ragga på snutar fast det vill man inte egentligen. vilken sorts kebab man borde beställa på pizzerian. varje introduktion till en ny kurs ger alltid fet ångest. bubbel är den bästa drickan men ger också de sjukaste fyllorna. campus är som en bubbla. det är inget folk bara slänger runt med. så är det! ica verkar ligga nära men känns ofantligt långt borta när man är sugen på cola en lördag klockan 20. Det är lyx att få ha lektioner i F-huset. Kan man inte lambo måste man lära sig den. gå inte med i skånes nation bara för att de är störst.  men främst av allt. allting löser sig. delkurser. uppsatsinlämningar. bakfyllor. pengabrist. ångest. allting ordnar sig. välkommen till bubblan. jag hoppas ni ska trivas. det gör jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0