skriv ett brev som svar på hans & be honom att fara nån annanstans & hälsa så gott från mig för jag vet, jag vet, jag vet hur det känns.

vad jag vill säga till dig fast du inte hör.

du kommer inte att lyssna. jag vet det. jag vet det för att jag lyssnade inte heller. jag slutade berätta om när jag åkte hem till honom för skammen över mig själv reflekterades i deras ögon & då mådde jag illa. du tror att ingen kommer att kunna förstå. du är tvungen att vara med honom. du tror att det du känner har ingen annan känt eller kommer att känna.

du kommer inte att lyssna på mig. du kommer att låta honom riva upp dig rakt in i köttet & flera år ifrån nu kommer du fortfarande att äcklas över att du lät en man förstöra dig så. du kommer känna att han tog någonting viktigt ifrån dig. du kommer inte veta vad men det kommer att fattas dig.

du kommer inte kunna hålla någonting emot honom. du var en del, visst var du? Han gav dig alltid ett val & du valde att gå dit. han kommer aldrig be om ursäkt. han kommer inte känna någon skuld.

du kommer att höra oss sedan. du kommer att se på oss hur vi så som du går med rivsår ärrade i bröstkorgen. hur vi är ett före & ett efter någon som du blev ett före & ett efter honom. du kommer förstå att vi lever med det. att vi får se andra, så som du, göra om det vi gjorde. att de inte kommer att lyssna på oss. precis som du.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0