Tänk om allt, all drama, all skuld, var steg på vägen som leder mig hem.

livet är så snällt mot mig just nu. du har verkligen flyt sa pappa när jag ringde honom mitt i glädjeruset. & det har jag. det är som att allt det där som varit så tungt innan liksom lättat. det handlar om flyt. & om mig. för när jag går tillbaka ett år i arkivet så förstår jag vad de menar när de säger att jag vuxit så mycket det senaste året. att de hör det på min röst. ett annat sätt att resonera. ett annat sätt att vara vid liv.

kanske är det så när livet är snällt mot en. när man blir snäll mot sig själv. kanske är det som när det fallit regn i flera dagar & solen börjar lysa så de gula blommorna på innergården spricker upp. kanske är det så att det är min tur att få blomma nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0