du & jag tar oss igenom det här så lägg din hand på min axel & stå här tätt intill, du kan vila här för stunden & säg ingenting.

det ska erkännas att det inte hör till vanligheterna i mitt liv som student att vakna upp & inte vara bakfull på en söndag. kanske är det därför jag uppskattar det så mycket idag. att få koka mitt ägg, hälla upp juicen & dricka mitt kaffe tillsammans med en serie på netflix. till tonerna av 27 kvm med viktor olsson svarar jag sedan ja på erbjudandet om en lägenhet med precis de kvadratmeterna på andra sidan campus. en lägenhet med fransk balkong, ett avskilt litet kök & loftgång som gör att jag kan köpa utemöbler att ha utanför den lilamålade dörren.

jag har älskat dessa 22 kvadrat. min första egna lägenhet. jag har älskat det här huset, den här korridoren & främst att bo bara några dörrar ifrån marina. det är läskigt hur slumpen bara tagit oss vidare. hur jag för 1 år sedan inte bara lyckades hamna i samma hus utan i samma korridor som marina flyttat till ett halvår tidigare. att slumpen även nu ger oss nya lägenheter exakt samtidigt. bara det att dessa är placerade flera mil ifrån varandra, i två helt olika städer.

även om förändringar alltid verkar skrämma mig tror jag att de är bra för en. de får en av växa. kanske behöver jag några till kvadratmeters utrymme för att kunna växa lite till. & när det kommer till att skiljas från marina tänker jag på casablanca. But what about us? We'll always have 28:an.

Kommentarer
Postat av: Bulle

Tack för måndagslipen då <3

2016-03-21 @ 10:00:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0