50 saker en kan berätta på en onsdag.

1. min första tatuering kom från en tjejs blogg som varit på klubb & fått en stämpel på handleden. 2. dröm då! stod det. 3. min ros på foten gjorde jag för att det var så snyggt. 4. när jag vet att människor vill ha en mening med den brukar jag säga att den påminner mig om min mormor. 5. min mormor hade en hel vägg av rosor i trädgården. 6. det finns en bild i ett fotoalbum när hon håller i mig i sin famn framför den. 7. ett av mina bättre tidsfördriv är att göra spellistor. 8. jag vill skapa en för varje tillfälle. 9. som en åka-bil-lista. 10. eller en söndag-lista 11. eller en fuck-off-&-die-lista. 12. mitt senaste projekt är att göra spellistor för varje årstid. 13. jag har alltid trott att jag är en sommarmänniska. 14. egentligen är jag nog lite av en höstmänniska. 15. jag är definitivt inte en vintermänniska. 16. om våren blir jag alltid lite tung i hjärtat. 17. typ såhär. 18. & såhär. 19. när vi var utomlands i somras beställde min mamma & jag latte. 20. vi fick varm skummad mjölk. 21. vi trodde att det skulle vara kaffe i. 22. det var den första lyckade resa jag någonsin varit på. 23. jag längtar efter festival. 24. & fredag. 25. & december.


26. jag planerar att dricka massor av hallon&lakritsglögg. 27. & dunka min jul-lista. 28. jag har precis lärt mig dricka glögg. 29. mitt whiskeydrickande går framåt. 30. jag grimaserar inte längre när jag tar en sipp. 31. jag borde klippa mina tånaglar & måla dem. 32. jag borde städa. 33. & jag borde läsa 1700-tals litteratur. 34. idag luktar jag choklad. 35. det är på grund av en skrubb jag fått av Lisa. 36. Det verkar vara hon som förser mig med dofta-gott-grejer. 37. som mina bodybutter. 38. & min vaniljkokosnöt-parfym. 39. Vem vill inte lukta choklad egentligen? 40. Jag tycker om att lukta gott. 41. Jag tycker om när andra luktar gott också. 42. särskilt män. 43. Herrparfym alltså. 44. Vilken jävla bra uppfinning! 45. i lördags luktade det parfym i hela trappuppgången. 46. häromdagen luktade det äggmök. 47. i söndags stod det ett plastglas fullt med röd vin där. 48. Typiskt campus! 49. ibland saknar jag att vara så liten att ens mormor orkar bära en i hennes famn. 50. ibland tycker jag om att vara så stor att jag kan få ha en tatuering av en ros på min fot.   

Kommentarer
Postat av: Ralf

Gillar dina listor. (Kanske inte spellistor, men dina 50-listor:)

2014-11-19 @ 17:03:32
Postat av: Lisa

Älskar när du gör detta!! (Ja, din hygien är ju sannerligen något jag bryr mig om ;) )

2014-11-19 @ 19:59:34
URL: http://Dancingday.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0