Saturday night & we in the spot, don't believe me just watch.

i år har jag lyssnat cirka 19000 minuter musik på spotify. det är 316 timmar. 13 dagar. 1653 låtar. det gör väl ingen förvånad att min mest spelade artist återigen för tredje året i rad är Melissa. hon vinner överlägset med 323 lyssningar. den som följer efter henne är Lars Winnerbäck med 184. bara där kanske ni förstår hur mycket plats hon faktiskt tar i mina hörlurar.

Tydligen var den första låt jag lyssnade på 2015 Jag lovar med Veronica Maggio & kanske satte den någon slags ton för vad året skulle handla om. Den passar iallafall in på många söndagar. Här nedan följer nu de fem låtar jag spelat mest på spotify & jag har även tillåtit mig att välja ut fem egna som får stå för året som snart gått. Såhär lät mitt 2015.     

 
Ni**as in Paris - JAY Z
Detta är min mest spelade låt på spotify i år. Jag blir, precis som för två år sedan, förvånad över att en raplåt är den jag spelat allra mest. Den här har dock fått peppa igång mig till flertalet av de festliga tillfällena samt även under de många promenaderna till & från skolan. jag älskar när låten stannar av & det hörs got my ni**as in Paris & they going gorillas, i don't even know what that means? no one knows what it means but it's provocative, no it's not it's gross. gets the people going. När jag någon gång i livet åker till Paris ska jag spela den här på repeat!

För evigt - Silvana Imam
Pussy Palace hade många låtar tillägnat sig & den här är nog en av de främsta. som vi har skrikit till varandra var är mina tjejer? & skrattat åt att jag tagit i från tårna & skrikit Tack gud jag är homo. Det här är också låten som fått mig att vilja skaffa en skinnjacka så att jag kaxigt kan säga Rör inte min skinnjacka bror den är customised. För att ta till ett väldigt underskattat ord - den här låten är så jävla mycket girlpower! 

Uptown Funk - Mark Ronson
Om jag fick bestämma så är det här årets låt! När jag & ida skulle välja musik till min ansökningsvideo till styrelsen var den det självklara valet. Jag lovar att det inte går att hitta en enda fest då Marina, Karro & jag inte har tvingat människor att dansa till den här. Den här låten ger mig alltid feeling! 

I'm an Albatraoz - AronChupa
Den här är antagligen med för att Ida & jag tyckte det var hysteriskt roligt att flax-dansa med armarna till den.

Cheerleader - OMI
Vad man kan förstå vid det här laget är att mina 5 mest spelade låtar på spotify är musik från min fredag-gör-jag-vad-jag-vill-spellista. Det kan nog tänkas att jag klätt på mig någonting svart & dragit iväg med bubbel i påsen med dessa toner i hörlurarna.

 
Why don't you love me - Beyonce
Det här kan vara året då jag på riktigt började inse mitt eget värde. Det är inte fel på mig! & om jag någon gång började tvivla, vilket jag givetvis gjorde & fortfarande gör ibland, så repeatade jag den här låten. för ärligt nu There is nothing not to love about me i am lovely.

Regn - Viktor Olsson
Varje år lyckas jag fastna för någon svensk för tillfället rätt okänd artist & slänger in hela dens album i min lista. Förra året var det Erato (för övrigt en av mina mest spelade i somras) & i år är det den här mannen. Bara så mycket min musiksmak det går att bli! 

No regrets - Édith Piaf
Jag upptäckte idag att jag lagt till låten med fransk text den 10 januari i år. Den kräver helt enkelt sin plats här! Ni vet redan om att Non je ne regrette rien är min söndagslåt (& söndagsmotto) men efter tips av Frida förstod jag att den även finns på engelska så jag ger er den versionen här!

What do you mean (Acoustic) - Justin Bieber
Om någon innan tvekade på hur mycket jag börjat tycka om Bieber så tar nog det tvivlet slut här. Helst skulle jag vilja välja Love Yourself igen men för att förnya mig lite får ni den här, den akustiska versionen, för att jag tycker den är lite bättre. 

Jag har gjort det igen - Melissa Horn
Eftersom att hon är min mest spelade (& älskade) artist känner jag mig nästan tvungen att ta med en låt av henne. Problemet är att jag inte egentligen kan ta ut en specifik då jag upplever att jag i år lyssnat för att jag tycker så mycket om henne & inte för att kunna identifiera mina känslor i texterna. Så jag väljer här hennes andra singel som lyckades (som alltid) med att träffa mig rakt i bröstkorgen. Läs bara För när jag inte kan säga som det är säger jag ingenting alls. 

 
Såhär lät mitt 2014 & mitt 2013

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0